Pilnas automobilio atstatymas po eismo įvykio
Lietuvoje per metus įvyksta daugiau kaip 3000 eismo įvykių. Didžioji dalis iš jų - nedideli ir transporto priemonių savininkai dėl jų sutaria savarankiškai, užpildydami eismo įvykio deklaraciją. Vis dėlto netrūksta ir eismo įvykių, po kurių reikalingas pilnas automobilio atstatymas.
Dažniausiai avarijos metu pažeidžiamas transporto priemonės priekis ir vienas iš šonų, kiek rečiau – vienas iš šonų, o rečiausios yra galinės automobilio dalies deformacijos. Norint nustatyti visus kėbulo pažeidimus, prieš pradedant pilną automobilio atstatymą po remonto, reikia automobilį išardyti, o kartais pasitelkti ir įvairią diagnostinę įrangą, atlikti geometrinius matavimus.Tada sudaroma preliminari remonto darbų sąmata ir tik po to gali prasidėti remontas.
Visų į rimtą eismo įvykį patekusio automobilio apgadinimų plika akimi nustatyti neįmanoma. Net jei išoriškai automobilio pažeidimai nėra dideli, būtina įvertinti automobilio kėbulo deformaciją. Tam būtinas automobilio išardymas ir rėmo geometrijos speciali kompiuterizuota diagnostika. Gali atsitikti taip, kad eismo įvykio metu automobilio kėbulas bus deformuotas taip, kad automobilio gamintojas tam tikrom kėbulo dalims nenumato remonto galimybės ir ją reikia keisti nauja. Paprastai pilno automobilio atstatymo po eismo įvykio atveju labai stipriai pažeistos kėbulo dalys (ar skardos) remontuojamos atskirai ir keičiamos naujomis. Atliekant tokį remontą, pažeista dalis pašalinama iš viso kėbulo ir įvirinama nauja dalis.
style="text-align:justify">
Jei atlikus diagnostiką automobilio kėbulo dalys pasirodo tinkamos remontuoti, kėbulų remonto meistrai, besispecializuojantys pilno automobilio atstatymo po eismo įvykio srityje, pasitelkdami technologinius sprendimus bei patirtį, gali atstatyti kėbulo konstrukcines dalis pagal automobilio gamintojo keliamus reikalavimus ir išmatavimus.
Paprastai pilno automobilio atstatymo po eismo įvykio meistai turi įgūdžių ne tik remontuoti transporto priemones. Profesionaliam avarijų remontui jie pasitelkia ir naudoja specialią kėbulo remonto įrangą ir įrenginius, tokius kaip tiesinimo ir matavimo sistemos, diagnostikos prietaisai su specialia programine įranga. Tokias paslaugas teikiančiuose servisuose dalį atstatymo darbų, tokius kaip oro kondicionavimo sistemų ir transporto priemonių šildymo sistemų patikra ir remontas, taip pat transporto priemonių geometrijos atstatymas, atlieka skirtingi specialistai.
Labai stipriai pažeistos kėbulo dalys atliekant remontą remontuojamos atskirai arba keičiamos naujomis dalimis. Atliekant kėbulo remontą, pažeista dalis atskiriama nuo kėbulo ir įvirinama nauja dalis. Kėbulo remontas atliekamas taikant tik tam tikrų kėbulo dalių sujungimą numatytose vietose bei atliekant specialų suvirinimą, užtikrinantį pakankamą saugumo lygį.
Kokybiškai atlikus pilną automobilio atstatymą po remonto jis ne tik atrodo kaip naujas, bet jo faktiškai negalima atskirti nuo transporto priemonės prieš avariją tiek pagal jos manevringumą, tiek saugumo požiūriu. Rimti autoservisai, atlikę pilną automobilio atstatymą po eismo įvykio, visada išrašo pažymas techninių apžiūrų centras, patvirtinančias, kad automobilis suremontuotas pilnai ir tinkamai.