Kietųjų dalelių filtro (DPF/FAP) diagnostika/remontas
Dyzeliniam varikliui deginant degalus, susidaro suodžiai, kurie gali sukelti rimtų sveikatos ir kvėpavimo problemų. Kietųjų dalelių arba dar kitaip vadinami suodžių filtrai (DPF/FAP) automobilyje sulaiko iki 80-90 proc. variklio išmetamų suodžių, sumažindami jų emisiją į atmosferą. DPF/FAP kaupia suodžius, kad sumažintų išmetamųjų teršalų kiekį, tačiau kadangi jų tūris ribotas, suodžiai turi sudegti tam, kad filtras tinkamai funkcionuotų. Jei Jūsų automobilis nesudegina suodžių, jie blokuoja filtrą ir tenka atlikti kietųjų dalelių filtro remontą. Dėl savo konstrukcijos bei daugelio išorinių faktorių dažniausiai suodžių filtrai efektyvumą praranda automobiliui nuvažiavus 150 000-200 000 km.
Šių kietųjų dalelių filtrų tarnavimo laikotarpis labai priklauso nuo važiavimo stiliaus ir aplink variklį funkcionuojančių agregatų teisingo funkcionavimo. Dažniausios gedimų priežastys, dėl ko gali prireikti DPF/FAP filtrų diagnostiką ir remontą atlikti dažniau, yra:
- Stipriau nei įprastai dūminantis variklis;
- Žemos kokybės kuras;
- Nekokybiški ir per retai keičiami variklio tepalai;
Taip pat dažniau problemų su kietųjų dalelių filtru pasitaiko važinėjant automobiliu tik trumpais atstumais mieste. Kadangi transporto priemonė neįšyla iki pakankamai aukštos temperatūros, savaiminė DPF filtro regeneracija neįvyksta – tai atsitinka važiuojant ilgesniu atstumu ir jai įvykti reikia 20-45 min. Tad jei dyzelinio
automobilio prietaisų skydelyje užsidega oranžinė įspėjamoji lemputė, rekomenduojama automobilį pavažiuoti ilgesniu kelio ruožu, pavyzdžiui, greitkeliu, daugiau nei 20 minučių. Jei ignoruosite įspėjamąjį pranešimą, Jūsų automobilis galiausiai pereis į avarinį darbinį režimą tam, kad būtų išvengta tolesnių variklio pažeidimų. Jei nieko nebus daroma ilgesnį laiką, DPF filtras negalės atsinaujinti ir jį reikės išvalyti arba blogiausiu atveju – pakeisti, taigi kietųjų dalelių filtro remonto – neišvengsite, o geriausia profilaktika – periodiškai atlikti DPF/FAP filtro diagnostiką.
Vis labiau beužsikišantis kietųjų dalelių filtras (DPF/FAP) sukelia ir kitų neigiamų padarinių - dėl didelio priešslėgio išmetimo sistemoje didėja automobilio kuro sunaudojimas, mažėja automobilio variklio galia, sklinda specifinis išmetamųjų dujų kvapas, o kartais ir pakyla tepalų lygis, kadangi regeneracijai skirtas kuras patenka į variklį. Geriausia to prevencija, ypač automobiliu važinėjant daugiausiai mieste, periodiškai atlikti kietųjų dalelių filtro (DPF/FAP) diagnostiką bei įvertinti filtro būklę.
Paprastai DPF filtro valymo procedūra trunka vieną darbo dieną, o daugelis automobilių servisų skubos tvarka gali jį išvalyti per kelias valandas. Žinoma, skubos atveju DPF filtro valymo kaina bus didesnė. DPF filtrai servisuose yra išvalomi iki gamyklinių parametrų, iš jų pašalinamos visos PM10 kietosios dalelės, susikaupusi siera, pelenai ir variklio alyvos apnašos. Jei kilo problemų, kreipkitės į vieną iš DPF filtrų remontą ir diagnostiką atliekančių servisų Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje ar kitame Lietuvos mieste.