Dujinio (LPG/SND) variklio kompiuterinė diagnostika
Automobilis su dujų įranga, varomas suskystintomis naftos dujomis (SND), degalams skiriamas išlaidas padeda sumažinti maždaug perpus, o kartu prisideda ir prie aplinkos tausojimo. Kadangi SND yra daug pigesnės už benziną, variklio maitinimo sistemos modifikavimas dažnai pasiteisina, o ypač tiems, kurie itin dažnai ir daug važiuoja automobiliu arba turi transporto priemones, sunaudojančias daug degalų. Visgi paprastai transporto priemonės su dujų įranga dėl galimų dujų sistemos pažeidimų ar nuotėkių turi būti tikrinamos maždaug kas 24 mėnesius arba jei transporto priemonės gamintojas nurodo – ir trumpesniais intervalais. Užsidegusi ir neužgęstanti variklio lemputė automobilio prietaisų skydelyje, gali signalizuoti apie dujinio variklio galimas problemas gerokai anksčiau negu suplanuotas patikrinimas.
Jei dujinį variklį apskritai sunku užvesti, nuo jo sklinda neįprasti garsai, vadinasi, Jums laikas atlikti dujinio (LPG/SND) variklio kompiuterinę diagnostiką. Daugeliu atvejų diagnostikos užfiksuotos klaidos (gedimai) gali rodyti dujinės įrangos gedimus arba visai paprastas su varikliu susijusias problemas, tačiau jei į dujinio variklio kompiuterinės diagnostikos rezultatus bus numojama ranka bei jie bus ignoruojami, visa tai greitai gali kainuoti gerokai brangiau – tiek laiko, tiek finansine prasme.
Dujinio (LPG/SND) variklio kompiuterinę diagnostiką nedelsiant reikia atlikti ir tuo atveju, jei veikiant varikliui arba
esant jam ramybės būsenoje, juntate dujų kvapą. Tokiu atveju reikia išvėdinti automobilio saloną, jei jis yra garaže – neužvestą išvaryti į lauką ir nenaudojant dujinio režimo važiuoti į autoservisą, galintį suteikti dujinio variklio kompiuterinės diagnostikos paslaugas. Visgi, nors baimės akys dažnai yra didelės, tačiau per daug nuogąstauti nederėtų. Šiuolaikinės dujų sistemos automobiliuose turi daugybę dujų nuotėkio apsaugos priemonių – įvairūs dujų sistemos vožtuvai, automobiliui važiuojant benzinu, yra uždaroje pozicijoje ir apsaugo nuo dujų nuotėkio.
Prieš pradedant dujinio (LPG/SND) variklio kompiuterinę diagnostiką paprastai dujinių variklių ir dujų sistemų automobiliuose remonto meistai atlieka trumpą bandomąjį važiavimą, siekdami įsitikinti ir patikrinti, ar dujų sistema tinkamai persijungia ir ar variklis veikia tolygiai. Vėliau, pasitelpus specialią diagnostikos įrangą su kompiuteriu, variklis nuskaitomas ir nustatomi defektai, kurie vėliau remonto metu pašalinami.
Eksploatuojant automobilį su LPG/SND dujų sistema, taip pat svarbu nuolat tikrinti alyvos lygį variklyje, ją reguliariai keisti, kadangi variklio, varomo dujomis, tepimas yra labai svarbus. Taip pat reikia nepamiršti reguliariai keisti filtrus, nuolat kontroliuoti aušinimo skysčio lygį. Automobilių su dujų įranga variklio techninę priežiūrą ir diagnostiką būtina atlikti ypač kruopšiai ir reguliariai – tai būtina sąlyga tam, kad galėtume visapusiškai mėgautis pigesnio ir ekologiškesnio savo automobilio vairavimo pranašumais, o svarbiausia – kad galėtume vairuoti išties saugiai.