Turbinų remontas
Jeigu girdite sklindantį švilpimo garsą nuo savo dyzelinio automobilio variklio, stebite ženkliai padidėjusias dyzelinio kuro sąnaudas, iš automobilio išmetamojo vamzdžio kyla juodi arba balti dūmai, yra sumažėjusi variklio trauka, greičiausiai Jums reikalingas ne tik turbokompresoriaus diagnostika, bet ir remontas.
Dažniausios turbinų gedimo ir remonto priežastys yra pašalinių daiktų į jas patekimas ir savaiminis išsidėvėjimas. Atradus tam tikros dalies gedimą, jis turi būti pašalintas. Paprastai savaime išsidėvėjusiuose turbokompresoriuose užtenka pakeisti įvores, atraminius guolius, žiedus, iš naujo jį subalansuoti ir turbokompresorius vėl gali funkcionuoti kaip naujas. Priklausomai nuo gedimo dydžio, sugedusią turbinos dalį galima taisyti arba keisti. Remontuojant turbokompresorių, tikrinami ir keičiami įvairūs elementai, atsižvelgiant į gedimo tipą. Pavyzdžiui, gali užstrigti tik vienas vožtuvas arba būti nesandari žarna.
Remonto metu turbina išmontuojama. Pirmiausia atskiriama nuimto turbokompresoriaus šerdis. Antras etapas – turbinos (turbokompresoriaus) plovimas. Plaunamos visos turbokompresoriaus detalės, taip pat ir turbokompresoriaus šerdis. Susikoksavusi šerdis paprastai prieš tai mirkoma žibale ar kt. skystyje tam, kad ištirptų visi nešvarumai, dėl kurių turbinos matavimo rezultatai gali būti neteisingi. Be to, vizualiai nustatoma, ar nėra mechaninių turbinos pažeidimų.
Tik nuvalius visas turbinos dalis, jos vėl sukomplektuojamos. Tada turbina testuojama, o dalys subalansuojamos (svarbiausia patikrinti šerdį,
ašį, sparnuotę). Taip patikrinamas dalių funkcionalumas ir turbiną vėl galima įstatyti į automobilį.
Vis dėlto Jūs taip pat galite prisidėti prie to, kad turbinos remonto Jums neprireiktų ilgesnį laiką ir užtikrintumėte jos kaip įmanoma ilgesnį tarnavimo laiką, o galbūt ir tai, kad ji ir niekada nesugestų. Pirmiausia rekomenduojama nuolat nepamiršti patikrinti automobilio variklio alyvos lygį, stebėti, kad jis nebūtų žemiau leistinos ribos. Lygiai taip pat derėtų nepamiršti nuolat patikrinti oro filtro. Reikia atkreipti dėmesį, kad jis nebūtų užsikimšęs ir leistų turbinos kompresoriui lengvai per jį siurbti šviežią orą. Keičiant oro filtrą nesusigundykite pigiais oro filtrų pasiūlymais. Sušlapę prasti oro filtrai tampa kaip popierius ir lūžta, o atplyšusios dalys patenka į kompresorių.
Taip pat būtina prisiminti ir vengti staigių akceleratoriaus paspaudimų, ypač šaltuoju metų laiku. Vis dėlto jeigu dažniausiai vairuojate ramiai, kartais visgi nevenkite „pagazavimų“ stipresniais akceleratoriaus paspaudimais. Važiuojant ramiai suodžiai užsilieka turbokompresoriuje, jie nėra pilnai išmetami ir viskas nusėda ant sienelių.
Turbina susijusi su varikliu, oro filtru, taigi pastebėjus jos gedimą geriau negaišti ir iš karto važiuoti į autoservisą. Ten dirbantys profesionalai patars, ką daryti: galbūt Jūsų laukia turbinos restauravimas, o gal turbokompresorius prastai veikia dėl kitų dalių gedimų. Neleiskite, kad turbinos problemos taptų didesnių problemų priežastimi kitoms Jūsų variklio dalims!