Atgal

Visos paslaugos

Dyzelinių purkštukų patikra ir remontas

Pagrindinė dyzelinių purkštukų funkcija yra įpurkšti tikslų dyzelino kiekį į variklio cilindrus. Tačiau siekiant užtikrinti geriausią įmanomą kuro (dyzelino) įpurškimą, būtinas tikslus kampas, kuriuo dyzelinis kuras įpurškiamas į variklį. Kadangi visas procesas valdomas elektromagnetiniu būdu, elektriniai impulsai atidaro ir uždaro atitinkamus purkštukų įpurškimo vožtuvus. Tada dyzelinis kuras purškiamas per vadinamąją purkštuko adatą. Jeigu egzistuoja bent minimalus įpurškimo kampo nuokrypis ar kitas purkštuko defektas, turėtumėte nedelsdami apsilankyti automobilio servise ir atlikti variklio dyzelinio purkštuko patikrą. Ignoruojant purkštukų problemas, vėliau gali tekti susidurti su dar rimtesniais ir gerokai daugiau išlaidų reikalaujančiais dyzelinio variklio gedimais. Be to, sugedę purkštukai gali sugadinti katalizatorių arba kietųjų dalelių filtrą, o tai gali sukelti didelių papildomų išlaidų nei vien tik dyzelinio purkštuko remontas. Be to, ignoruojant dyzelinių purkštukų problemą, blogėja transporto priemonės eksploatacinės savybės ir blogėja išmetamųjų dujų vertės.

Kiti pagrindiniai požymiai, signalizuojantys, kad greičiausiai susidūrėte su dyzelinių purkštukų problemomis:

  • Sunkiai užsivedantis automobilis, nepaisant to, kad starteris sukasi, kuro bakas pilnas, o akumuliatorius yra pilnai pakrautas;
  • Sumažėjusi automobilio (variklio) trauka;
  • Automobilio salone juntamas dyzelino kvapas;
  • Padidėjęs kuro sunaudojimas (kadangi purkštukams užsikišus, į variklį neįpurškiamas reikiamas dyzelino kiekis, sistemai siunčiamas signalas didinti kuro

tiekimą);

  • Užsidegusi „Patikrinkite variklį“ (Check engine) lemputė prietaisų skydelyje;
  • Drebantis variklis;
  • Svyruojantis tuščiosios eigos variklio sūkių skaičius.
  • Neretai dyzelinių automobilių savininkams, susidūrus su purkštukų problemomis iškyla dilema, purkštukus keisti ar remontuoti. Visgi pirmiausia patartina apsilankyti specializuotame servise ir atlikti dyzelinio kuro purkštuko patikrą (diagnostiką), kuri ir padės nustatyti, ar purkštukus verta remontuoti, ar atėjo laikas juos keisti naujais.

    Dažna klaida, kurią daro dyzelinių automobilių savininkai – panaudotų kuro purkštukų įsigijimas nepasitarus su serviso meistru. Neretai įsigijus tokius purkštukus paaiškėja, jog šie nėra pilnai veikiantys ar yra įveikę dar didesnį kilometražą nei dabartinis Jūsų purkštukas. 

    Jei ignoruosite minėtus defektuoto purkštuko simptomus ar sugedusį purkštuką, rizikuojate sumažinti variklio tarnavimo laiką ir patirti kitas su tuo susijusias išlaidas.

    Paprastai dyzelinių purkštukų remontas arba pakeitimas automobilių servise trunka nuo vienos iki dviejų valandų. Daugelyje dyzelinių transporto priemonių modelių purkštukai yra lengvai pasiekiami, dėl to meistrai gali greitai purkštukus pakeisti. Kartais dėl ilgo eksploatavimo purkštukai gali būti pažeisti korozijos, todėl juos išimti gali būti sunkiau. Vis dėlto šiais laikais yra daugybė įrankių, kuriais galima saugiai pašalinti tokius įstrigusius purkštukus. Tik kraštutiniais atvejais dirbtuvėms nelieka nieko kito, kaip sugadinti (supjaustyti) purkštuką tam, kad jis būtų pašalintas.