Dujinio (LPG/SND) variklio maitinimo sistemos diagnostika/remontas
Jūsų automobilyje įrengta SND (LPG) sistema? Tuomet svarbu žinoti, kad ji turi būti reguliariai prižiūrima ir tikrinama tam, kad tinkamai ir saugiai veiktų. Paprastai eksplotuojant automobilį su dujų įranga ir susidūrus su problemomis (varikliui trūkčiojant, automobiliui blogai užsivedant ir pan.), siekiant išsiaiškinti problemos vietą ir priežastį, reikalinga ne tik dujinio (LPG/SND) variklio, bet ir jo maitinimo sistemos kompiuterinė diagnostika.
Viena dažniausių problemų, kodėl prireikia atlikti dujinio variklio (LPG/SND) diagnostiką, yra dujų nuotėkis automobilyje ir jaučiamas dujų kvapas. Pagrindiniai dujų maitinimo sistemos priežiūros ir remonto darbai apima sistemos sandarumo tikrinimą ir reduktoriaus garintuvo taisymą. Maitinimo sistemos sandarumas paprastia tikrinamas dujų nuotėkio ieškikliu. Dujų nuotėkis gali atsirasti įvairiose dujų sistemos vietose, tačiau pačios pavojingiausios yra įvairiausios jungtys nuo dujų baliono iki reduktoriaus ir nuo dujų baliono iki užpylimo vožtuvo. Dažnai problema, su kuria susiduria dujinio (LPG/SND) variklio maitinimo sistemos remonto meistai – nusidėvėję jungčių sandarikliai. Įprasta, jog padidėjus dujų sąnaudoms iki maždaug 20 % reikia keisti oro filtrą ir reguliuoti reduktorių, o esant dar didesnėms dujų sąnaudoms, reikia keisti guminių vožtuvų lizdus, pažeistas diafragmas. Šių detalių būklę parodo kvapas, sklindantis iš po variklio gaubto arba nestabilus variklio darbas.
Gana dažnai problema, dėl kurios prireikia dujinio (LPG/SND) variklio maitinimo sistemos diagnostikos ir remonto – per mažas į variklio
cilindrus tiekiamų dujų kiekis. Jei trūksta dujų varikliui veikiant tuščiąja eiga, gedimo ieškoma vakuuminėje valdymo grandinėje. Taip pat reikia tikrinti elektromagnetinio dujų vožtuvo su filtru būklę. Jei neteisingai sureguliuotas dujų ir oro mišinys, gali sugesti katalizatorius.
SND (LPG) variklio maitinimo sistemos diagnostiką rekomenduojama atlikti kas 20 000–30 000 kilometrų siekiant įsitikinti, kad ji veikia tinkamai. Tokiu būdu defektus galima nustatyti ankstyvame jų atsiradimo etape ir užkirsti kelią rimtesniems pažeidimams. Įprastinės techninės priežiūros metu pakeičiami seni filtrai (tiek dujų, tiek skysčio), apžiūrimos dujų tiekimo žarnos.
Eksploatuojant dujų sistemą, ypač svarbu patikrinti uždegimo žvakes ir uždegimo sistemą. Jūsų dujinio (LPG/SND) variklio maitinimo sistema gali ir toliau veikti gerai, tik jei uždegimo sistema veikia tinkamai. Kai transporto priemonė varoma benzinu, šios problemos vargu ar pastebimos, tačiau naudojant dujų sistemą variklis nebeveiks sklandžiai ir ims trūkčioti, kai apkrova yra didelė ir esant mažam greičiui. Dujinio (LPG/SND) variklio maitinimo sistemos remonto metu keičiant žvakes, jos turi būti pakeičiamomis analogiškomis, SND sistemoms tinkamomis, žvakėmis. Jas būtina keisti kas 30 000 km.
Baigus dujinio (LPG/SND) variklio maitinimo sistemos remontą, turi būti patikrintas dujų slėgis sistemoje, tą reikia padaryti ir veikiant varikliui. Tuomet dar kartą atliekamas bandomasis važiavimas. Apskritai į automobilius būtina montuoti tik įteisintą dujų įrangą, o montavimo darbus turi atlikti tik leidimą turinti įmonė, todėl gundytis pigiais mažai žinomų servisų pasiūlymais - neverta.