Variklių remontas
Iš visų galimų automobilio gedimų variklio gedimai yra neabejotinai rimčiausi, galintys atsitikti transporto priemonei, dėl kurių transporto priemonė gali visai nebevažiuoti. Automobilių variklių remontas paprastai ne tik užima nemažai laiko, bet ir gerokai paplonina piniginę.
Automobilio variklyje yra daugybė dalių, kurios sukasi (alkūninis velenas, paskirstymo velenas ir turbokompresorius), kyla ir leidžiasi (stūmokliai cilindre ir vožtuvai cilindro galvutėje) arba kuriomis teka skysčiai (aušinimo skysčio ir alyvos grandinės). Nesvarbu, ar tiesiog susidėvėjusios variklio dalys (pvz., stūmoklis ir cilindras), ar tiesiog netinkama priežiūra (pvz., įplyšęs variklio paskirstymo diržas, įsisenėję turbokompresoriaus pažeidimai) - visa tai gali pakenkti varikliui ir dėl to prireikia variklio remonto.
Variklio gedimai paprastai pastebimi iš anksto, pavyzdžiui, dėl pastebimo nuolatinio variklio perkaitimo, degalų ar degančios alyvos kvapo keleivių salone ir, aišku, akivaizdžiausiai tai signalizuoja deganti variklio įspėjamoji lemputė prietaisų skydelyje. Tai pastebėjus, nedelsiant reikėtų kreiptis į automobilių servisą. Atlikus variklio diagnostiką ir nustačius konkrečią problemos priežastį, atliekamas variklio remontas ir atkuriamas jo funkcionalumas. Gali būti remontuojamos tik atskiros variklio dalys arba gali būti atliekamas kapitalinis viso variklio remontas. Atliekant kapitalį variklio remontą, visas variklis yra visiškai išardomas ir tuomet atstatomas iš naujo.
Jei variklis pradeda streikuoti, pavyzdžiui, dėl cilindro galvučių, paskirstymo veleno ar alkūninio veleno pažeidimų
ar defektų, variklį tikrai galima suremontuoti. Visgi žinotina, kad variklio remonto išlaidos daugiausia priklauso nuo faktinio remontui reikalingo laiko ir konkrečių detalių.
Variklio remontą gali tekti atlikti po rimtos avarijos. Tokiu atveju patartina pirmiausia gauti variklio remonto išlaidų sąmatą bei iš karto neatiduoti jo remontuoti. Gali įvykti taip, kad jo remontas Jums bus finansiškai nenaudingas, kadangi transporto priemonės likutinė vertė gali būti mažesnė, negu Jums kainuotų variklio remontas. Jei yra pasibaigusi gamintojo garantija, didelio variklio gedimo atveju variklio keitimas visgi gali būti ekonomiška alternatyva. Tai ypač pasakytina tuo atveju, jei automobilio vertė vis dar didelė. Tokiu atveju įdėjus naują variklį, išlaikoma transporto priemonės vertė arba ji netgi gali padidėti. Variklis turi didelę įtaką automobilio kainai - jei yra sugedęs apynaujo automobilio variklis, jį dažnai galima parduoti tik už ypač žemą kainą.
Kapitalinį variklio remonto atlikti neverta ir tuo atveju, jei jis yra senas ir daug eksploatuotas. Sutvarkius tokio variklio vienas dalis, galimai gali greitai padėti gesti kitos jo dalys. Tokiu atveju greičiausiai neverta jo remontuoti ir tikslingiau pirkti kitą - naudotą variklį. Jo kaina greičiausiai bus mažesnė nei senojo variklio kapitalinis remontas.
Atlikus variklio atskirų dalių arba jo kapitalinį remontą, neabejotinai pajausite gerokai didesnę jo galią, automobilis bus dinamiškesnis, sumažės kuro sąnaudos ir, žinoma, patirsite didesnį malonumą vairuodami.