Atgal

Visos paslaugos

EGR diagnostika /remontas

Pasikeitęs variklio darbas, o kai kuriais atvejais – neužsivedimas iš kelių kartų, tai pat padidėjusios kuro sąnaudos, dūmingumas ir kiti panašūs požymiai signalizuoja apie EGR vožtuvo gedimą ir remonto poreikį. Greičiausiai kada nors teko būti situacijoje, kuomet bandėte spustelti akseleratoriaus pedalą, tačiau automobilis „netraukia“ bei užsidegė „Patikrinkite variklį“ (Check engine) lemputė. Variklio labai nesugadinsite, jei ilgesnį laiką šią problemą ignoruosite, tačiau turėkite omenyje, kad „gazas gali dingti“ Jums lenkiant kitą automobilį ir galite atsidurti labai pavojingoje situacijoje.

EGR sistema nukreipia nedidelį kiekį išmetamųjų dujų atgal į įsiurbimo kolektorių kartu su įsiurbiamu oru tam, kad sumažėtų kuro degimo temperatūra. EGR vožtuvas yra pagrindinis šios sistemos komponentas. EGR vožtuvai naudingi tuo, jog jų sukelta išmetamųjų dujų recirkuliacija didina variklio našumą, gerina kuro sudeginimą, redukuoja smūginį uždegimą dyzeliniuose varikliuose ir detonaciją benzininiuose varikliuose. Deguonis gerina kuro mišinio degimą ir pakelia jo temperatūrą, todėl, įvedus į mišinį išmetamas dujas, galima sumažinti degimo temperatūrą ir kartu sumažinti su deguonimi reaguojančio azoto, t. y. NOx kiekį. EGR vožtuvas paprastai yra uždarytas. Jis taip pat uždaromas, kai variklis yra šaltas, veikia tuščiąja eiga arba automobiliu stipriai įsibėgėjant. EGR paduodamų dujų srautas yra didžiausias važiuojant tolygiai ir esant

palyginti nedidelei variklio apkrovai. EGR sistemos praleidžiamų išmetamųjų dujų srautas stebimas keliais jutikliais. Jei EGR srautas yra didesnis ar mažesnis, nei tikėtasi, variklio kompiuteris įjungia „Patikrinkite variklį“ (Check engine) lemputę, kas reiškia, kad Jums derėtų atlikti EGR diagnostiką.

Dažniausia EGR vožtuvo problema yra ant vožtuvo galvutės susikaupę ir prilipę suodžiai. Blogesniais atvejais EGR vožtuvas ir EGR kanalai gali būti visiškai užsikimšę suodžiais. Užsikimšus EGR sistemai arba uždarius vožtuvą, degimo temperatūra padidėja. Dyzeliniame variklyje blogas EGR vožtuvas yra viena iš juodų dūmų priežasčių. Užterštas EGR vožtuvas gali užstrigti atidarytoje arba uždarytoje padėtyje arba reaguoti pavėluotai. Jei EGR vožtuvas užstringa atidarytoje padėtyje, tuomet benzininiuose varikliuose sutrinka „tuščios eigos“ režimas, o dyzelinių variklių atveju sumažėja jų galingumas, o sistemose be oro srauto matuoklių pasirodo juodi dūmai.

Atlikus EGR diagnostiką ir išsiaiškinus problemą detaliai, galimi keli sprendimai būdai: keisti sugedusia detalę nauja arba atlikti EGR vožtuvo korekciją. Pirmasis būdas yra lengvesnis, tačiau brangesnis EGR remonto būdas (priklausomai nuo automobilio markės, vožtuvas gali kainuoti ir kelis šimtus eurų). Populiariausias EGR remonto spendimas, kurį renkasi didžioji dauguma automobilių savininkų, yra programinė EGR vožtuvo korekcija („išprogramavimas“). Tokiu atveju EGR remontas atsieina pigiau, kartu padidinamas automobilio variklio tarnavimo laikas, o svarbiausia – apie gedimus galėsite pamiršti ilgesnį laiką.