Padangų montavimas
Padangų montavimo paslaugų daugeliui automobilių savininkų prireikia bent du kartus per metus – privaloma tvarka keičiant padangas rudenį į žiemines ir pavasarį žiemines keičiant į vasarines. Šių paslaugų prireikia ir tada, jei kelyje padangą praduriate. Pasitaiko atvejų, kada jas piktavaliai stovėjimo aikštelėje ar kiemuose tyčia supjausto. Tokiu atveju jau nebeišsiverčiama be autoserviso ir padangų montavimo specialistų pagalbos. Padangų montavimo paslaugų prireikia ir tada, kuomet senos padangos susidėvi ir, nori nenori, jas reikia keisti naujomis. Keičiant padangas, sena automobilio padanga nuimama nuo plieninio ar lengvo lydinio ratlankio ir sumontuojama nauja padanga.
Keičiant bei montuojant padangas paprastai atliekamas ir padangų protektoriaus gylio matavimas. Jei protektorius yra pernelyg nusidėvėjęs, padanga praranda sukibimą su keliu. Todėl automobilis lengviau praranda kontrolę šlapiame, snieguotame ar apledėjusiame kelyje. Būtent todėl padangoms yra nustatomi minimalūs protektoriaus gylio reikalavimai: vasarinėms ir visų sezonų padangoms leistinas minimalus protektoriaus gylis yra 1,6 milimetro, žieminėms – 3,0 mm. Todėl patariama reguliariai matuoti protektoriaus gylį.
Montuojant padangas ir jas pakeitus įprastai atliekamas ir automobilio ratų balansavimas, kuomet išlyginamas netolygus padangos ir ratlankio svorio pasiskirstymas sukimosi ašies atžvilgiu.
Taip pat svarbu reguliariai – ypač montuojant naujas padangas - matuoti ir slėgį padangose. Tinkamas oro slėgis padangose užtikrina, kad automobilio padangos tarnaus
ilgai, o kelionės bus saugios ir komfortiškos. Dažniausiai vairuotojai susiduria su per žemu padangų slėgiu, tačiau per didelis slėgis taip pat pavojingas. Jei padangų slėgis per mažas, tuomet automobilis sunaudoja žymiai daugiau degalų. Tai žymiai sumažina padangos ilgaamžiškumą ir padidina išlaidas kurui. Per didelis slėgis padangose lemia prastesnį sukibimą su kelio danga, greitesnį pakabos dėvėjimąsi, mažesnį vairavimo komfortą. Netinkamas slėgis padangose taip pat kelia didelę vairuotojo ir keleivių saugumo riziką, kaip ir kitiems eismo dalyviams. Padangų slėgis kinta, kadangi oro temperatūra gali svyruoti keliasdešimt laipsnių (pavyzdžiui, +10 C spalio pabaigoje, -30 C vasario pradžioje, +15 C balandžio mėn.), tai dar viena priežastis kodėl padangų slėgį reiktų tikrinti nuolatos. Dažna padangų slėgio sumažėjimo priežastis – mechaniniai pažeidimai, pradūrimai. Esant įtarimams, kad padanga pažeista, būtina kreiptis į automobilių servisą siekiant nustatyti, ar saugu toliau eksploatuoti šią padangą, ją sutaisyti arba pakeisti nauja padanga.
Speciali, moderni padangų keitimo įranga yra svarbi tiek pat, kiek svarbu ir kiek ir tai, kad šį darbą atliktų profesionalai. Tik tokiu atveju galite būti tikri, kad numontavimo ar sumontavimo metu Jūsų automobilio padangos nebus pažeistos arba sumontuotos netinkamai. Netaisyklingai atliktas padangų montavimas gali sukelti rimtų problemų jūsų automobiliui: pažeidžiami ratlankiai, padangos skleidžia didesnę vibraciją, greičiau dėvisi, automobilis tampa mažiau manevringas, naudoja daugiau kuro. Netinkamai atliekamas padangos montavimo procesas taip pat gali pažeisti slėgio padangose stebėjimo jutiklius, kartais vadinamus TPMS jutikliais.